06 102 403 17 info@kerstinwillems.nl

      Klachtenregeling

      Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillenzorg, Wkkgz

      Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook mijn praktijk voldoet aan deze eisen. Graag leg ik kort uit wat dit betekent.

      Klachtenfunctionaris

      Het kan voorkomen dat u als cliënt van mijn praktijk een klacht heeft over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat ernaar uit dat u deze klacht rechtstreeks met mij bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan bied ik u aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

      Geschilleninstantie

      Belangrijker dan de bemiddeling van de klachtenfunctionaris is de inzet, het nemen van
      verantwoordelijkheden, het vermogen van de zorgaanbieder een klacht op te lossen
      (met ondersteuning van de klachtenfunctionaris). Bovendien staat het u vrij – indien de
      bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door u gewenste resultaat leidt – u te
      wenden tot de onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie
      Zorggeschil. Dit kan alleen na het doorlopen van het eerste traject en na het oordeel van de
      zorgaanbieder.

      Met ingang van 01-01-2017 is mijn praktijk bij Quasir/Zorggeschil aangesloten.
      De geschilleninstantie Zorggeschil is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend. Meer informatie vindt u via de website van Zorggeschil www.zorggeschil.nl.

      Contact

      Het klachtenreglement van Quasir, dat als basis voor de klachtenprocedure van mijn praktijk zal gelden vindt u op www.quasir.nl.
      De geschillenregeling van Zorggeschil zal u in de voorkomende gevallen door de onafhankelijke klachtenfunctionaris worden aangereikt www.zorggeschil.nl/melding.